Internauta odpowiada - Płatności odroczone

Jako, że z wieloma naszymi czytelnikami stale prowadzimy dyskusję mailową, postanowiliśmy stworzyć serię pod tytułem "Internauta odpowiada". Będzie to cykl wywiadów z Wami, które w całości dotyczyć będą branży e-commerce. Dziś publikujemy pierwszy wywiad, który przeprowadziliśmy z użytkownikiem "Adams" w zeszły weekend. Temat dotyczył płatności odroczonych i Adams pokazał nam swoje spojrzenie na sklepy, gdyż pracuje w branży SEO.

R - Redakcja, A - Adams

R: Z iloma sklepami internetowymi aktualnie współpracujesz?

A: W chwili obecnej jest to 12 dużych sklepów oraz dwa pomniejsze projekty.

R: Opowiedz nam coś o płatnościach odroczonych. Czy klienci cenią tą formę płatności?

A: Płatności odroczone, czyli możliwość uregulowania rachunku za zakupy w czasie późniejszym to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów. Sprawdzają się zwłaszcza w tych sklepach, które oferują zakup muzyki lub aplikacji mobilnych. Fakt, że konsument może skorzystać z produktu bez konieczności natychmiastowej zapłaty nakręca koniunkturę sprzedaży. Wyobraź sobie, że pracujesz jako programista. Nagle potrzebujesz ważnej aplikacji i jest ona dostępna tylko w sklepie "x". Nie masz czasu myśleć o płatnościach, dlatego szybko kupujesz program na "kreskę". Masz siedem dni na uregulowanie rachunku. Możesz spokojnie wrócić do pracy.

R: Kto najczęściej korzysta z tego rodzaju płatności?

A: Trudno odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ tak naprawdę nie ma branży dominującej. Przyjmijmy jednak, że aplikacje mobilne, gry i muzyka coraz częściej kupowane są "odroczeniowo".

R: Czy płatności odroczone wkrótce stanął się standardem?

A: Myślę, że już tak się dzieje. Sklepy muszą oferować jak największą liczbę kanałów płatności, ponieważ to one definiują atrakcyjność platformy e-commerce. Jeśli prowadzimy największy sklep w swojej branży, to płatności odroczeniowe powinny być standardem jakieś pół roku temu.

R: Który operator jest w chwili obecnej najbardziej atrakcyjny?

A: Nie powiem pewnie niczego nowego - Dotpay. Ich serwis ma ponad 140 kanałów płatności (mówi się również o liczbie 150) i współpracują z największą ilością sklepów (ponad 30 000 - przyp.red). Nie tak dawno zostali wyróżnieni w prestiżowym, światowym rankingu, zatem trudno w Polsce o lepszego, większego operatora.

R: Krótka, prosta rada dla osób, które planują uruchomić swój sklep?

A: Zacznijcie od płatności - one są najważniejsze. Nie grafika, bo ją można poprawić, nie ilość treści - zawsze można je dopisać, tylko płatności. Najlepiej w każdej formie: deskopowej, mobilnej, odroczeniowej itd. W chwili obecnej to sposób finalizowania transakcji definiuje platformę e-commerce, dlatego każdy nowy sklep powinien się nastawić, że większość planowanych wydatków należy przeznaczyć na aplikacje obsługi finansów.

I jak? Podoba się Wam nasz pierwszy wywiad z nowej serii? Piszcie w komentarzach co sądzicie o płatnościach odroczonych i zadajcie pytania użytkownikowi Adams.

 

 

 

Zobacz również