Jak zarządzać sklepem internetowym? Organizacja płatności online to podstawa

Zarządzanie sklepem internetowym nie jest proste, ale można sobie znacząco ułatwić, wybierając sprawdzone rozwiązania, które wspierają sprzedawcę w jego codziennej pracy. Narzędzia ułatwiające zarządzanie sprzedażą internetową oferuje operator płatności online Dotpay. Oto kilka propozycji, które warto zastosować w swoim sklepie internetowym.
System zarządzania sklepami to panel, który umożliwia sprzedawcy łatwe i intuicyjne zarządzanie płatnościami. Co ważne, w ramach jednego panelu mamy dostęp do płatności z różnych kanałów sprzedaży. To dobra opcja dla osób, które mają kilka sklepów internetowych w ramach jednej działalności, albo po prostu sprzedają towar różnymi kanałami, na przykład w sklepie i serwisie aukcyjnym. Panel pozwala ni tylko wyszukiwać płatności, ale też zlecać szereg czynności automatycznych, co znacząco skraca czas potrzebny na ich wykonanie, a to oznacza niższe koszty działalności, a więc ma kluczowe znaczenie dla zyskowności internetowego biznesu.

Co ważne, jest możliwość ustawienia różnych poziomów uprawnień, co ma znaczenia, gdy przy obsłudze sklepu internetowego pracują różni pracownicy i właściciel nie chce wszystkim dawać identycznego i pełnego dostępu do panelu. Dzięki temu można inne dane udostępniać np. księgowości, a inne – działowi obsługi klienta. Opcja ta jest bardzo wygodna i pozwala elastycznie zarządzać poziomami uprawnień – co ważne, na wszystkich poziomach panel jest tak samo przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. 

Generowanie raportów i danych to kolejna funkcja, która jest niezwykle przydatna w prowadzeniu biznesu internetowego. Dotpay umożliwia sprawne i szybkie uzyskanie takich materiałów, jak raporty z transakcji, wypłat, księgowań, faktur – dostępne są one w następujących formatach plików: HTML, CSV, PDF, MT940. Raporty można pobierać bezpośrednio lub przesyłać na podany adres e-mail. System znacząco ułatwia i przyspiesza procesy księgowania i rozliczania płatności. Możliwość generowania różnych typów raportów pozwala też zaplanować działania marketingowe na podstawie analizy sprzedaży.

Multiwypłaty to funkcjonalność, która ułatwia rozliczenia sprzedawcy z jego kontrahentami. Pozwala na zlecanie przelewów z salda konta Dotpay, a więc z tych pieniędzy, które trafiły tam od klientów robiących zakupy w sklepie. Dzięki temu nie jest konieczny krok pośredni, jakim jest przesyłanie środków na swój rachunek bankowy. Co ważne, w jednym żądaniu można zlecić wiele przelewów, co automatyzuje proces rozliczeń finansowych. 

 

Zobacz również