Jak zorganizować obsługę płatności w sklepie internetowym?

System płatności w sklepie internetowym to jedna z kluczowych spraw i najważniejszych decyzji, jakie musi podjąć sprzedawca. Musi on spełniać kilka istotnych warunków. Z punktu widzenia klienta ważny jest szeroki wybór kanałów płatności oraz intuicyjna ich obsługa. Ważne, żeby oferować płatności zajmujące jak najmniej czasu. Istotna jest też kwestia bezpieczeństwa – warto postawić na sprawdzonego operatora płatności online, który posiada certyfikaty bezpieczeństwa gwarantujące, że pieniądze i dane klientów są bezpieczne.

Nie mniej istotne jest też to, jak cały system wygląda od strony sprzedawcy. Ważne, by był przejrzysty i oferował liczne funkcje, które ułatwiają zarządzanie biznesem. Liczy się też elastyczność i możliwość dopasowania rozwiązań do indywidualnych potrzeb i specyfiki danego sklepu. 

Te wszystkie warunki spełnia Dotpay. Oto kilka powodów, dlaczego warto wybrać tego właśnie operatora płatności dla swojego sklepu. 

System zarządzania sklepami pozwala szybko i intuicyjnie zarządzać płatnościami nawet wtedy, gdy prowadzimy kilka sklepów lub posiadamy różne kanały sprzedaży, na przykład sklep internetowy, butik na platformie handlowej i konto w serwisie aukcyjnym. Dzięki wygodnemu panelowi sprzedawca może wyszukiwać płatności z każdego kanału sprzedaży, a także szybko generować linki płatnicze, czy zlecać zwroty.

Pasaż to kolejna funkcja, która przeznaczona jest dla firm posiadających rozbudowany model sprzedaży. Przydaje się, gdy posiadamy platformę handlową, która oferuje towary od różnych sprzedawców. Tak jest na przykład w dużych sklepach, które proponują odzież od projektantów, z których każdy prowadzi oddzielny butik. Funkcja pasaż powala klientom łączyć w jednym zamówieniu i jednej płatności towary od różnych sprzedawców. Po dokonaniu transakcji kwota dzielona jest tak, by odpowiednia suma znalazła się na koncie każdego sprzedawcy.

Raporty i eksport danych to sprawa kluczowa w każdym biznesie. Raporty niezbędne są do rozliczeń księgowych, dopełnienia obowiązków administracyjnych, a także jako źródło danych do analizy, gdy planujemy rozwój biznesu i działania marketingowe. W systemie Dotpay jest możliwość generowania takich aportów, jak raporty z transakcji, wypłat, księgowań, faktur. Są one dostępne w następujących formatach: HTML, CSV, PDF, MT940. Można je pobierać klasycznie, w czasie rzeczywistym lub otrzymać na podanego maila. 

Automatyzacja zwrotów to rozwiązanie dla serwisów, gdzie liczy się czas transakcji, np. w przypadku sprzedaży biletów do kina czy rezerwacji. W przypadku opłacenia transakcji po ustalonym z góry czasie następuje konieczność zwrócenia pieniędzy kupującemu, bo transakcja została anulowana. System automatycznych zwrotów pozwala robić to bez angażowania dodatkowych pracowników i czasu, co jest dużą wygodą dla sprzedawcy. 

 

Zobacz również