Zalety płatności mobilnych dla małych firm

Płatności mobilne to bardzo popularny trend w obszarze e-commerce. Obecne, bardzo zaawansowane modele smartfonów umożliwiają użytkownikom nie tylko przeglądanie Internetu i komunikowanie się w sieciach społecznościowych, ale także dokonywanie zakupów i realizację płatności za pośrednictwem kanału mobilnego, bez konieczności korzystania z gotówki lub kart kredytowych. Wdrożenie systemu płatności mobilnych nie wymaga dużej infrastruktury ani wiedzy technicznej. Jest także stosunkowo niedrogie. Biorąc pod uwagę wymienione plusy, coraz więcej mniejszych firm przyjmuje obecnie ten system płatności. Oto inne zalety m-płatności, o których warto wspomnieć:

Akceptowanie kart kredytowych na urządzeniach mobilnych
System płatności mobilnych eliminuje potrzebę posiadania przez użytkowników gotówki w celu dokonania płatności. Często klienci sklepów decydują się nie kupować produktu, tylko dlatego, że nie mają gotówki potrzebnej do dokonania płatności. Problem ten dotyczy zwłaszcza małych firm, które obsługują tylko transakcje gotówkowe. Akceptowanie kart kredytowych za pośrednictwem telefonu komórkowego pomaga firmom oferować natychmiastowe, bezgotówkowe płatności dla klientów i w ten sposób zwiększać swoją bazę klientów, a jednocześnie sprzedaż.

Integracja programów lojalnościowych
Jedną z największych zalet stworzenia mobilnego systemu płatności jest to, że umożliwia on firmom bezproblemową integrację programów lojalnościowych i motywacyjnych. Za każdym razem, gdy klient dokonuje zakupu lub płatności za pośrednictwem smartfona lub tabletu, informacje są przechowywane w aplikacji. Eliminuje to konieczność ręcznego śledzenia przez użytkowników zakupów, punktów, nagród, kuponów itd. oraz zachęca ich do częstszych zakupów. 

Skrócenie czasu realizacji transakcji
Płatności mobilne są szybkie, a co za tym idzie, przyspieszają cały proces finalizacji transakcji, stanowiąc ogromne udogodnienie dla klientów. Klienci mogą w ciągu kilku chwil dokonać płatności. Pomaga to zwiększyć satysfakcję użytkowników i zachęcić do ponownych zakupów. Posiadanie systemu obsługi płatności mobilnych pomaga również firmom obsługiwać więcej klientów w bardziej efektywny sposób, szczególnie w godzinach szczytu.

Zrozumienie zachowań klientów
Małe firmy często stają przed wyzwaniem śledzenia wydatków klientów i utrzymywania zapasów sprzedawanych produktów. Dostępne platformy płatności mobilnych oferują zautomatyzowane usługi śledzenia zachowań użytkowników, pomagając firmom zrozumieć wzorce popytu. Systemy te oferują szczegółowe dzienniki zakupów i płatności, co ostatecznie pomaga firmom lepiej obsługiwać klientów. Lepsza obsługa klienta automatycznie przekłada się na rozwój e-biznesu.

Zobacz również